Zračna pošta - prvi prijenos pošte zrakoplovom

187 PencilJulije Maras

 

Stremljenje prema poboljšanju kvalitete odnosno ubrzanju prijenosa poštanskih pošiljaka oduvijek je prioritet svakog subjekta koji se tim poslom bavio. Na koji način ubrzati prijenos, kako najjednostavnije savladati prirodne barijere, kako ekonomizirati troškove prijenosa pošiljki, uvijek je mučilo poštanske operatere i otpremničke kompanije. Putovanje zrakom bilo je najizglednije rješenje, pa se kroz povijest pristupalo raznim oblicima takve dostave – od golublje pošte, balona sa toplim zrakom, raznih inačica katapulta . . . Svi ovi načini imali su svoje velike nedostatke – od nemogućnosti dobre navigacije do ograničenosti u prevaljivanju dužih relacija. Svi ovi nedostatci nestali su razvojem avio industrije, a danas je potpuno prirodno da se pošta prenosi zračnim putem; zrakoplovima.

Prvi prijenos pismovnih pošiljaka avionom dogodio se prije više od 100 godina u Indiji. Na dan 18. veljače 1911. godine prenešeno je 6500 pisama i 40 dopisnica neprekidnim letom kojim je prevaljeno 5 milja od Allahabada preko rijeke Yamuna do suprotne obale i poštanskog ured grada Naini, u trajanju od 13 minuta. Pošiljke su se nakon prijema redovno raspoređivale prema svojim adresiranim destinacijama. Let je obavljen dvokrilnim aparatom Humber Sommer opremljenim De Havilland motorom kojim je upravljao mladi francuski pilot Henri Pequet. Nakon predaje poštanskih vreća uredu u Nainiu, zrakoplov se vratio u Allahabad, 30 minuta nakon poleta. Kako se u to vrijeme u Allahabadu održavala izložba „United Province Industrial & Agricultural Exhibition“, te se prvom prijenosu pošte zrakoplovom pridala zaslužena pažnja, pošta u Allahabadu sve je pošiljke dodatno označila specijalnim okruglim žigom sa tekstom FIRST AERIAL POST i slikom zrakoplova u crvenkastoj boji (vrlo rijetko crnoj).

galerija

Zračna pošta . prvi let uopće
Zračna pošta . prvi let uopće